Sosyal Medya Hukuku

Sosyal Medya Hukuku

 

Sosyal medya yasası, Facebook, Twitter ve YouTube gibi çevrimiçi platformlarda kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin kullanımıyla ilgilidir. Bu yasa medeni ve ceza yasalarına tabidir. İşletmeler için sosyal medya yasası, hakaret, reklam ve fikri mülkiyet hukuku gibi konuları içermektedir. Markalar, fikri mülkiyet ve telif haklarını ihlal etmemek için platformlarında içerik paylaşırken dikkatli olmalıdır. Bu gelişen hukuk alanı, yönergelere dayanarak çevrimiçi yayın yapma hakkını korur. Aynı şekilde, çalışanların sınırlı gizlilik haklarını da koruyabilir.

Teksas'ın Ev Faturası 20, NetChoice ve Bilgisayar ve İletişim Endüstrisi Birliği'nin yasaya itiraz eden bir dava açmasından sonra federal bir yargıç tarafından engellendi. Bu yasa, kullanıcıların içeriklerinin sansürlendiğini ve haklarının ihlal edildiğini düşündükleri takdirde sosyal medya platformlarına dava açmalarına izin verecekti. Bu yasa her türlü sansürü engelleyecekti ve sosyal medya şirketlerinin belirli içerik türlerini yasaklamasını yasaklayacaktı.

Teksas yasalarına göre, kullanıcılar içeriklerinin sansürlendiğini düşünüyorlarsa avukat ücretlerine erişmek için sosyal medya platformlarına dava açabilirler. Eylül ayı ortalarında, davacılar Teksas'a İlk Değişikliği ve Ticaret Maddesini ve Eşit Koruma Maddesini ihlal ettiğini savunarak yasaya dayanarak dava açtılar. Devlet mahkemesi kabul etti ve karar şimdi gelecekte kararlaştırılacak. Ancak karar, ifade özgürlüğünün zaferidir.